Bir Düğün Gününün Perde Arkası Begüm&Sercan ‘Bursa Düğün Hikayesi’

Şehir dışında bir fotoğrafçı olarak düğün çekime her zaman uçakla gitmiyoruz. Gideceğimiz mesafeye göre önceki geceden veya çekim sabahı erkenden yola çıkıyoruz. Size fotoğrafçının gözünden bir günümüzü ve çekim anını anlatacağım.

21.08.2015 günü Bursa’da çekimimiz vardı. Normal de çekim günü gece yola çıkardık veya sabahın ilk ışıklarıyla yola çıkardık. Ama bundan yıllar önce düğün fotoğraflarını çektiğimiz eski gelin ve damadım ‘Serdar&Tuba bir gün önceden arayıp onlarda kalmam için ısrar edince düğün çekiminden önce ki gün Bursa’ya gittik. Tam olarak eski gelin damadım olabilir ama gerçek anlamda dostlarım 😉 Evinde kaldığım çiftim. Bursa’ya vardığımızda saat 22:30 civarıydı. Çekim ekibimle bir yere oturup bir şeyler içmeye başladık. Daha sonra biraz gezmek amacı ile oturduğumuz mekandan ayrılıp biraz turladık. Sonra evinde kalacağımız dostlarım aradı ve buluştuk. Yanlarında 11/09/2015 de düğün çekimini yapmak için anlaştığımız Onur&Melek de vardı. Tekrar bir kafeye oturup muhabbet etmeye başladık ve çekimini yapacağımız çiftimizle çekim günü detaylarını konuşup şimdiden bir plan oluşturduk. Muhabbet ne kadar koyu olsa da ertesi gün çekim olacağı için artık kalkma vaktimiz gelmişti. Evin yolunu tutmuşken eski bir dostum olan arkadaşım Bursa’da olduğumu öğrendi ve buluşma ayarladık. Eski dost ve evinde kalacağımız dostlarımız birlikte bir lokantaya geçip konuşmaya başladık. Eski günleri yâd edip güldük ve Serdar ile Tuba ile de tanıştırdım.Artık saatin geç olmasından dolayı kalkmamız gerektiğini ertesi gün düğün çekimimiz olduğunu söyledik ve tekrar buluşmak üzere evin yolunu tuttuk. Eve girdiğimizde saat geç olduğu için pek fazla muhabbet edemedik. Herkes üstünü değiştirdi ve çekim için enerji toplamaya başladı. Yaptığım işin bu yönünü gerçekten çok seviyorum. Çekim bittikten sonra bile gelin damatlarımızla dost olup artık resmilikten çıkıyor iş. Ve nereye gidersen git herhangi bir durumda sana yardım eli uzatacak birileri çıkıyor karşımıza.

Sabah saat 08.00 da uyandık. Ev sahibi bizden önce uyanıp hazırlanmıştı bile. Kahvaltı yaparsak geç kalacağız korkusu ile hazırlanıp hemen yola koyulduk. Yolculuk biraz uzun sürdü ve saat 09.30 da gelin ve damat ile görüştük. Biz kuaföre ulaşıncaya kadar gelin hanımın makyajına başlanmıştı. Bizde direk çekime başladık. Sabah kahvaltı yapmamıştık ama makyajın aşamalarını kaçıramazdık. O gün çekime ben ve video çeken 2 ekip arkadaşım ile gelmiştim. Herkes sırayla yemek yemeye gidecek diye karar aldık ki zaten kahvaltı yapacağımız yer kuaförün karşısındaydı. Gelin hanımın makyajı yapıldığı sırada damat beyi de berberde çekmek için yanına bir kişi gönderdim. Zaten berberde yakın olduğundan herhangi bir ulaşım sorunu yaşanmadı. Damat bey de çekildikten sonra gelin hanımın yanına geldi. Kuaför de her şey tamamlandıktan sonra Mudanya’ya doğru yola çıktık. Kuaför Gemlik’te olduğu için Mudanya yolculuğumuz biraz uzun sürdü. Mudanya’ya vardığımızda gerçekten etkilendim. Son derece güzel bir yer. Evler, sokaklar, restoranlar ve denize sıfır yapısı ile harika karelerin çıktığı bir yer. Girdiğimiz restoran ve evlerde çok sıcak bir şekilde karşılandık ve istediğimiz gibi çekim yapmamıza izin verdiler. Kıyı balık restoran da çekim yapmaya başladık ücret ödemesek de buna rağmen çok sıcak bir şekilde ağırlandık. Kıyı balık restoran da işimiz bittikten sonra karşısında bulunan eski ahşap yapılı evde fotoğraf çekimi yaptık. Daha sonra sokak ve deniz fonlarını kullanarak çekimi bitirdik. Çekim yaklaşık bir buçuk saat sürdü. Çekim bir diğer güzel yanı ise ilerde çekimini yapacağımız çiftimizde yanımızda olmasıydı. En azından neler yaptığımı ve temponun nasıl geçtiğini görüp ona göre hazırlanabilirler. Mudanya’da bir buçuk saat geçirdikten sonra Trilya’ya doğru yola çıktık. Yolculuk yaklaşık olarak 1 saat sürdü. Trilya’da bir yat ayarlamışlardı. Hemen kapanca limanına doğru yola çıktık. Ve yatın bulunduğu yere geldik. Önce sadece gelin ve damat yata bindi. Bizde helikopter kamera ile havadan görüntü aldık. Daha sonra yat gelip bizi aldı ve biraz açılarak çekim yapmaya başladık. Fon olarak gayet zengin pozlar çıktı. Yat çekimi yaklaşık 20 dakika sürdü. Yat çekiminden sonra nereye gideceğimizi konuştuk ve yola koyulduk Narlı’ya gittik. Orada kumsal da ve ağaçların içinde düğün fotoğrafı çekimi yaptık. Son derece güzel olan çekim mekanının damat evine yakın olması da cabası. Çekim yaklaşık 20 dakika sürdü. Oradan damat evine gittik ve konvoyun kalkmasını bekledik. Zaten çok fazla sürmedi konvoyun kalkması. Sonuçta gelin evi bekletilmeye gelmez. Gelin hanımın evden çıkması biraz duygusal oldu. Yani doğal olarak artık yıllardır iç içe yaşadığı yuvadan ayrılıp kendi yuvasına gidiyor. Gelin hanım evden çıktıktan sonra düğünün yapılacağı otele doğru konvoy halinde gitmeye başladık. Yol fazla uzun sürmedi ve sonunda düğünün yapılacağı Atamer Otele geldik. Otel denize karşı ve yeşilliklerin içinde bir yerdeydi. Gelin ve damadı düğünden önce son kez fotoğraflarını çektik. Ancak otel içerisinde ki ışık yetersiz olduğu için pek fazla poz çıkartamadık. Yani istediğimiz doğallığı yakalayamadık. Nikahı beklemeye başladık. Saat 8.30 da nikah yıkıldı ve resmen çift oldular. Bizde bu anı ölümsüzleştirdik.Ardından ilk dans ve pasta kesim merasiminden sonra gece bizim için sonlandı.İki mükemmel insan tanımanın hazzını yaşamak inanın çok ama çok güzel.Yıllar geçse de artık harika 2 arkadaşım daha var.Cidden birbirlerine bu kadar yakışan birbirlerini anlayan çok ender kişilikler.Begüm ve Sercan canlarım benim çok mutlu oldum sizi tanıdığım için.Bir ömür sonsuz mutluluklar dilerim.Hayat size hep gülümsesin…Sizin gibi 😉 Gördüğünüz gibi bir düğün klibinin perde arkası ve daha önce yaşadıklarımızı artık biliyorsunuz 😉

Başka bir hikayede görüşmek üzere…